Niezbędne informacje dla osób niesłyszących
Kontakt
Najwyższa Izba Kontroli
adres korespondencyjny: ul. Filtrowa 57, 02-056 Warszawa
tel.: +48 22 444 50 00, faks: +48 22 444 57 93
e-mail: nik@nik.gov.pl
Najwyższa Izba Kontroli stwarza Państwu możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on-line. Z takiej usługi można skorzystać podczas wizyty w naszej siedzibie lub zdalnie - w takim wypadku tłumacz w Państwa imieniu skontaktuje się z nami telefonicznie. Aby skorzystać z tłumacza języka migowego on-line wystarczy kliknąć w ikonę zamieszczoną poniżej.
Tłumacz języka migowego on-line (link otworzy się w nowym oknie, nastąpi przeniesienie do zewnętrznego serwisu)
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może złożyć każdy. Aby to zrobić, należy w zamieszczonym formularzu wypełnić pole z opisem informacji do udostępnienia i określić formę, w jakiej Najwyższa Izba Kontroli ma przekazać wskazane informacje (na podany adres e - mail, na miejscu w siedzibie NIK, kserokopia - odbiór osobisty, kserokopia - wysyłka pocztą, pliki na płycie CD - odbiór osobisty, pliki na płycie CD - wysyłka pocztą). W zależności od wybranej formy udostępnienia informacji publicznej należy podać adres pocztowy, adres e-mail lub telefon.
Warunkiem ponownego wykorzystania informacji publicznej jest podanie jej źródła oraz czasu wytworzenia i pozyskania.
Procedura zgłoszenia skargi
Skargę lub wniosek o przeprowadzenie kontroli, które dotyczą wydawania pieniędzy publicznych lub wykonywania zadań publicznych przez administrację rządową i samorządową, może złożyć do Najwyższej Izby Kontroli każdy. Sposób składania skarg i wniosków regulują przepisy kodeksu postępowania administracyjnego. Należy pamiętać, że skarga lub wniosek zawsze wymaga formy pisemnej.
Zanim zwrócą się Państwo do Najwyższej Izby Kontroli informujemy, że aby skarga lub wniosek mogły zostać rozpatrzone muszą być podpisane (imieniem i nazwiskiem lub nazwą firmy bądź instytucji) oraz zawierać adres pocztowy wnoszącego skargę lub wniosek. Anonimowa korespondencja nie jest rozpatrywana. Skargi i wnioski są rozpatrywane w czasie nie dłuższym niż miesiąc. Zgłaszający jest zawsze informowany o sposobie załatwienia skargi.