Warszawa: Usługa rozbudowy systemu HP
Service Manager, przez podniesienie wersji systemu z 7.11 do 9.x oraz
objęcie serwisem gwarancyjnym całego systemu użytkowanego w NIK
Numer ogłoszenia: 154467 - 2012; data zamieszczenia: 16.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Najwyższa Izba Kontroli , ul. Filtrowa 57, 02-056 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4445000, faks 022 4445415, 4445410.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa rozbudowy systemu HP Service Manager, przez podniesienie wersji systemu z 7.11 do 9.x oraz objęcie serwisem gwarancyjnym całego systemu użytkowanego w NIK.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Podniesienie wersji systemu HP Service Manager 7.11 do wersji 9.x .
2. Opracowanie Katalogu Usług IT.
3. Wdrożenie procesu Zarządzania Poziomem Usług (SLM).
4. Wdrożenie Bazy Wiedzy.
5. Integracja systemu HP Service Manager z Novell ZenWorks.
6. Wdrożenie dodatkowych funkcjonalności systemu HP Service Manager.
7. Szkolenia Administratorów i Operatorów.
8. Udzielenie 12 miesięcznej gwarancji na poprawną pracę całego Systemu Informatycznego.
9. Nadzór Serwisowy nad całym Systemem Informatycznym przez 12 miesięcy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.51.42.00-3, 72.25.32.00-5, 80.53.12.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 120.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 12.000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w
pieniądzu (zł) na konto NIK w NBP O/O Warszawa nr konta 92 1010 1010
0036 7813 9120 0000 (kwota wadium musi być na koncie Zamawiającego w ww.
terminie) albo w tym samym terminie do Sekretariatu Biura Rachunkowości
NIK (pok. nr 23) w formie oryginałów: poręczeń bankowych lub poręczeń
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy
jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji
ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r.
Nr 42, poz. 275 ze zm.).
3. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony
okres związania ofertą), wysokości lub formie skutkuje wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania.
4. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednocześnie wynikać:
4.1 nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (podmiotu udzielającego
gwarancji/poręczenia) oraz adresy ich siedzib,
4.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
4.3 kwota gwarancji/poręczenia,
4.4 termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres
związania ofertą, począwszy od dnia wyznaczonego na dzień składnia
ofert,
4.5 bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie zgłoszone
przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta
do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia
zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy Pzp.
5. Zamawiający wymaga, aby w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, gwarancje lub poręczenia obejmowały swoją
treścią zobowiązanie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia (zobowiązanych z tytułu gwarancji).
6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie
złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy
Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie
leżących po jego stronie.
7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca,
którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie
przedmiotowego postępowania na warunkach określonych w ofercie lub
zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm), zwanego dalej oświadczeniem.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, co najmniej:
a) jedną usługę polegającą na podnoszeniu wersji produktu HP Service
Manager z wersji 7.x (lub produktu równoważnego) do wersji 9.x (lub
produktu równoważnego) w projekcie o wartości usług co najmniej 500
000,00 zł brutto, z wyłączeniem dostawy sprzętu i oprogramowania oraz
b) dwie usługi polegające na wdrażaniu docelowej wersji produktu HP
Service Manager 9.x (lub produktu równoważnego) w projekcie o wartości
usług co najmniej 500 000,00 zł brutto każda, z wyłączeniem dostawy
sprzętu i oprogramowania oraz
c) jedną usługę polegającą na wdrażaniu Katalogu Usług i Bazy Wiedzy w
oparciu o produkt HP Service Manager 9.x (lub produkt równoważny) w
projekcie o wartości usług co najmniej 500 000,00 zł brutto, z
wyłączeniem dostawy sprzętu i oprogramowania oraz
d) jedną usługę polegającą na integracji produktu HP Service Manager 9.x
(lub produktu równoważnego) z systemem skanującym i inwentaryzującym
infrastrukturę IT i stanowiącym źródło danych o infrastrukturze dla bazy
danych CMDB w projekcie o wartości usług co najmniej 500 000,00 zł
brutto, z wyłączeniem dostawy sprzętu i oprogramowania.
Za produkt równoważny Zamawiający rozumie system , którego przeznaczenie
nie jest węższe, funkcjonalność jest nie mniejsza i poziom złożoności
jest nie mniejszy niż systemu, o którym mowa.
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą:
1. oświadczenia,
2. wykazu usług potwierdzających spełnianie ww. warunku.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej:
a) dwiema osobami z doświadczeniem w zakresie zarządzania projektami w
oparciu o metodykę Prince2, posiadającymi certyfikat z zarządzania
projektami Prince2 Registered Practitioner lub równoważny oraz
b) jedną osobą z doświadczeniem w zakresie wdrażanej metodyki ITIL,
posiadającą certyfikat ITIL Service Manager (Managers Certificate in IT
Service Management) lub ITIL 3 Expert lub równoważny oraz
c) czterema osobami z doświadczeniem w zakresie wdrażanej metodyki ITIL,
posiadającymi certyfikaty ITIL Foundation (Foundation Certificate in
IT-Service Management lub ITIL V3 Foundation Examination) lub równoważny
oraz
d) sześcioma osobami z doświadczeniem w zakresie wdrażania systemu HP
Service Manager, posiadającymi certyfikat HP AIS: HP Service Management
Implementation lub HP AIS: HP Service Manager Implementation lub
równoważny.
Za certyfikat równoważny Zamawiający uzna certyfikat, który jest
analogiczny co do zakresu z certyfikatami wskazanymi powyżej dla danej
roli, co będzie rozumiane jako:
- analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z roli, której dotyczy
certyfikat (np. kompetencje związane z zarządzaniem projektami),
- analogiczny stopień poziomu kompetencji (np. podstawowy, zaawansowany, ekspert),
- analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymaganego do otrzymania
danego certyfikatu (np. konieczność wykazania się uczestnictwem w
określonej liczbie projektów w danej roli, lub liczba lat pracy w danej
roli, etc.)
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą:
1. oświadczenia,
2. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, potwierdzającego spełnianie ww. warunku.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy posiadają rachunek w banku lub spółdzielczej kasie
oszczędnościowo-kredytowej, na których wysokość posiadanych środków
finansowych wynosi nie mniej niż 500000,00 zł lub posiadają zdolność
kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500000,00 zł.
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą:
1. oświadczenia,
2. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w
których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej spełnianie ww.
warunku. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić
dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych
przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w
wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego
warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy:
1. zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu ważnych certyfikatów
(w formie kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem
a) w zakresie zarządzania projektami Prince2 Registered Practitioner lub równoważny oraz
b) w zakresie wdrażania metodyki ITIL Service Manager (Managers
Certificate in IT Service Management) lub ITIL 3 Expert lub równoważny
oraz
c) w zakresie wdrażania metodyki ITIL Foundation (Foundation Certificate
in IT-Service Management lub ITIL V3 Foundation Examination) lub
równoważny oraz
d) w zakresie wdrażania systemu HP AIS: HP Service Management
Implementation lub HP AIS: HP Service Manager Implementation lub
równoważny.
dla wszystkich osób wymienionych w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
W przypadku, nieprzedstawienia takich certyfikatów, umowa nie zostanie zawarta z winy Wykonawcy.
2. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym ramowy harmonogram wdrożenia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej umowie w stosunku do treści
oferty dotyczącej przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego, w
szczególności zakresu świadczonych usług, terminu realizacji umowy oraz
terminu płatności w następujących przypadkach:
1) wprowadzenia przez producenta lub Wykonawcę nowego produktu, odpowiadającego produktowi będącemu przedmiotem zamówienia,
2) zakończenia produkcji określonego produktu lub wycofanie go z produkcji lub z obrotu na terytorium RP,
3) upadłości albo likwidacji producenta, dystrybutora lub gwaranta,
4) istotnych problemów finansowych, ekonomicznych lub organizacyjnych
producenta, dystrybutora lub gwaranta produktu, uzasadniających ryzyko,
że jego produkty, świadczenia itp. mogą nie zostać należycie wykonane
lub nie będą miały odpowiedniej jakości lub wsparcia technicznego w
przyszłości,
5) zmiany obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
6) uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy,
7) wynikających ze specyfiki działalności Zamawiającego potrzeby w zakresie zmiany terminów wykonania lub odbioru usługi,
8) konieczności zmiany terminu wykonania lub odbioru usługi spowodowanej
podjęciem przez Zamawiającego decyzji o przeprowadzeniu przez osobę
trzecią kontroli jakości i sposobu prowadzenia usługi,
9) zaistnienia siły wyższej,
10) z przyczyn organizacyjnych ze strony Zamawiającego, w tym w strukturze organizacyjnej,
11) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej,
również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami
prawa,
12) z przyczyn wynikających ze specyfiki działalności Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Warszawa, ul. Krzywickiego 9, pok. 1028.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.07.2012 godzina 11:00, miejsce: Warszawa, ul. Filtrowa 57, pok. 17.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie